Mylne wyobrażenie o zjawisku opłat półkowych
opublikowane:„Opłaty „półkowe” czyli „adwords” w e-sklepach (spożywczych)”
„W stacjonarnym sklepach dostawcy na rzec sieci sprzedaży opłacają tzw. opłaty półkowe pozycjonujące dany produkt w odpowiednim miejscu w sklepie/półce tak w e-sklepach zaczniemy mieć odpłatność za bycie na początku listy w danej kategorii.”
Nie – tak nie jest.
Wszyscy albo 99% dostawców płaci sieciom handlowym za to sieć łaskawie kupi ich towar. Magiczne 'pozycjonowanie’ na półce praktycznie nie ma miejsca. Sieć stawia w atrakcyjnym miejscu towar gwarantujący największy zysk (marża x obrót, niekoniecznie najwyższa marża czy obrót samodzielnie).
Przy czym 'kupno’ towaru może jest niewłaściwym słowem bo sieć zawsze zastrzega sobie prawo zwrotu 'nierotującego’ towaru. Całe ryzyko jest po stronie dostawcy.