ul. Pogodna 2 lok. 14, 00-785 Warszawa
tel. +48 505 948 834 dustin@dustinducane.pl

Mylne wyobrażenie o zjawisku opłat półkowych

Opłaty „półkowe” czyli „adwords” w e-sklepach (spożywczych)

W stacjonarnym sklepach dostawcy na rzec sieci sprzedaży opłacają tzw. opłaty półkowe pozycjonujące dany produkt w odpowiednim miejscu w sklepie/półce tak w e-sklepach zaczniemy mieć odpłatność za bycie na początku listy w danej kategorii.”

Nie – tak nie jest.

Wszyscy albo 99% dostawców płaci sieciom handlowym za to sieć łaskawie kupi ich towar. Magiczne 'pozycjonowanie’ na półce praktycznie nie ma miejsca. Sieć stawia w atrakcyjnym miejscu towar gwarantujący największy zysk (marża x obrót, niekoniecznie najwyższa marża czy obrót samodzielnie).

Przy czym 'kupno’ towaru może jest niewłaściwym słowem bo sieć zawsze zastrzega sobie prawo zwrotu 'nierotującego’ towaru. Całe ryzyko jest po stronie dostawcy.

Najnowsze wpisy na blogu:

  • Opłaty półkowe wciąż żywe

    opublikowano: 05.04.2023
    "Takie praktyki stosuje E.Leclerc, Intermarche oraz sieć Społem. Nawet gdy produkt słabo rotuje, to opłata "za półkę" gwarantuje, że będzie tam stał przez określoną ilość czasu. Takie podejście zabija biznes i tworzy swego rodzaju patologię… Czytaj dalej »
  • Allegro

    opublikowano: 11.01.2023
  • Karcher – zawyżanie cen

    opublikowano: 11.01.2023
Dustin Du Cane, radca prawny
ul. Pogodna 2 lok. 14
00-785 Warszawa
tel. kom.: +48 505 948 834
(codziennie w godz. 9:00-20:00)
View Dustin Du Cane's profile on LinkedIn